Wednesday, 13 June 2012

Agak-agak Bila Nak Update Berat?


Alhamdulillah, dah genap seminggu aku jadi blogger.. Mesti korg semua nak tau apa progress aku kan? Sebenarnya hampir setiap hari aku timbang *gila psyco*.. Aku tak suka sebenarnya timbang tiap2 hari.. sbb akan bikin aku jadi stress.. Tapi godaan scale tu memang susah nak elak.. Rasa mcm scale menyeru aku jer..."Naik la atas aku...Timbang la aku.. Common bebeh..Come to dady..* Walaupun aku dah sorok scale tu, secara tak sedar aku tetap akan gi cari dia.. bercinta sungguh aku nie..hahaha.. 

Pattern berat aku nie tak stabil.. Katakan minggu nie berat turun..minggu depan boleh jadi naik.. minggu seterusnya boleh jadi turun semula.. Agak2 kenapa jadi mcm nie? Salah sendiri la sbb aku tak betul2 jaga makan.. Sebab tu la aku leh faham, aku tak mo terlalu stress dgn berat.. Yang penting inchies tak berubah.. Aku jugak bukan 100% mkn clean. Seperti y aku penah maklumkan, aku tak mo terlalu strict sbb aku penah hadapi fasa yoyo berulangkali.. Aku nak pupuk habit nie utk seumur hidup bukan sementara.. Tak mo jadi  time nak lose weight jaga bagai nak rak, bila dah dpt berat idaman mula la pelan2 hayut..Sedar2 nasi dah jadi lemak..ekekeke... 

Apa pun berat badan tetap boleh digunakan utk jadi ukuran tahap progress kita, tapi ia bukan rujukan y jitu.. Lebih baik ukur size..Sebab y kita nak size mengecik supaya dpt pakai baju cantik2 dan hot kan..Bila size mengecik bermakna body fat % kita pun menurun.. Sebenarnya aku akan update progress 2 minggu sekali.. Tapi khas utk readers aku update minggu nie yer..

Berat = 74 kg ~ kurang 1kg
Waist = 32"
Bonbon=43"



11 comments:

Jalilah Nur said...

Aku pun bwu pas timbang. Jenis hari2 nak timbang...
Bila trun happy. Bila naik? Nangih...

Anonymous said...

jb nk bayangkan..hehe..

jk

cik bonbon said...

JN..
memang mcm tu ..scale tu ada puaka kot..haha

abe jep...
nak bayang per???

jep kama said...

byangkan cne scale tu pngil ckin..

cik bonbon said...

yah... serupa mcm KU SERU...hehe
wah mantap nama...

Anonymous said...

Ni sikap sbnanyer... Mcm peminum necafe tegar. Shari tak mnm rsa pelik... Centulah jg dgn penimbang..

Jn

cik bonbon said...

ok la..aku nak sorok penimbang tu hari nie.hehehe..
semoga aku berjaya

Anonymous said...

Berjaya ke?

Jn

cik bonbon said...

hahaha... tak sorok lagi..
ada kt sini...
tapi hari nie berjaya tak timbang...
baru pas buat insanity nie..fuhhh

Bimbo said...

berat dah turun ek? good2..inches ada kurang tak?
aku pon psycho! hahaha pagi2 naik timbang macam wajib jer..tp takde la stress sgt klu berat naik..sbb skang hari2 wo kan..

cik bonbon said...

berat turun..tapi naik skit balik nie..
haha.. tak de rasa tensen..
sbb ada curi2 makan..
peh tu baru2 ni mkn flax seed 2 dos 3 kali sehari.. sbb masa beli SA dia ckp utk org y baru2 mkn kena telan byk skit pas sebulan dah boleh kurangkan dos.. tak silap flax seed nie hold air lebih...

so far inchies tak berubah lagi..huhu... manman.. dah sorok scale..nak date seminggu sekali jer...

Post a Comment