Sunday, 10 June 2012

Bersenam Itu Bagus ~ SS vol 4 (Senam Lari Dok Tang Tu)

Salam...


Kempen aku untuk "Bersenam Itu Bagus" belum tamat lagi.. Nape tah aku rasa mcm aku terlebih rajin dok post senaman, tapi aku tgk hat y lain tak post pun. ker aku y overexcited.. Patut tak, aku tak yah dah post senaman cepat nie.. ? Jab aku fikir.....*kalau aku fikir pandangan org, macam mana pulak ada segelintir y memerlukan..bukan apa takut dikatakan berlagak pulak..aishhh*.... *tapi sampai bila nak fikirkan pandangan org sedangkan kita iklas nak tolong org jadi lebih sihat..bukan dpt duit pun*... macam nie la, aku post dulu.. peh tu aku hold jab.. jika nampak ada y berminat aku akan post senaman cepat sampai habis kempen nie..


SENAMAN LARI DOK TANG TU

Ramai berpendapat kalau nak cepat kurus kena jog or lari.. Tapi tak semua org ada masa nak g tempat riadah..Taraaaa, jgn risau aku ada solution.. Cuma lari setempat tak p mana, jimat masa n minyak.. Senaman ni salah satu kategori HIIT jugak.. Putus nyawa gak la.. peluh berjujuran keluar sampai tertelan..hahaha.. Cuma ada 2 pergerakan sahaja.. ni pun senaman y boleh dibuat di mana-mana.. Dlm jamban pun boleh...hahaha...

Warning:
Jangan lupa warm up sebelum mula senam, cool down selepas senam . Selain itu, stretching utk sebelum dan selepas senam utk elakkan kecederaan

Peralatan : 
Badan anda dan kekuatan mental..muahaha

Masa :
Tiada masa khusus..lagi cpt buat lagi cpt habis.. di anggarkan bawah 10 minit

Rutin:
  1. Mountain Climber - 40x
  2. High Knee - 80x
Setiap langkah dikira sebagai 1 kali..Ulang rutin nie sebanyak 6 ke 10 kali bergantung pada tahap stamina anda... Buat selaju y boleh dan kurangkan berhenti di tengah2 rutin nie.. 

Penerangan:
1. Mountain Climber seperti pic dan video di bawah


Utk beginner video seperti nie:



Utk non beginner video seperti nie:



2. High knee seperti pic n video di bawah:


TIPS:
~ Untuk beginner usahakan utk buat mountain climber bagi non beginner supaya lebih kalori burn
~ Jika mampu anda boleh buat lebih dr 10 round..mana tau sampai 20 round... fuyooo
**Series Senaman SS yang lain:
SS vol 1 (Burpees Fusion)
SS vol 2 (Senam Tumbuk Lemak Itew)
SS vol 3 (Counter Strike Fat Workout)

14 comments:

Anonymous said...

apeda jamban..kang sepit kaki lam lubang tu naye jek..

jk

cik bonbon said...

eleh abe jep...

y dok push up dlm jamban boleh pulak...hahaha

Jalilah Nur said...

Kin yang ni tak mampu agy... Dok buat vol 1 n 2 lagi... Yah... Yah... Gigihhh

cik bonbon said...

JN...

buat satu2 dulu la..
kang sempot ko saman aku laks..hahaa

Jalilah Nur said...

Haha haruslah... Bleh earn xtra money.. Wehuuu... Tapi nyer yang mount climber tu i bt slow2 ajer sbb perut bon bon hehheeh

cik bonbon said...

wakakaka... upah lawyer jer dah boleh bikin bankrup..

ko takut2 eh buat mount climber.. kalau ikut inchies perut ko lagi kecik dari aku tau..
apa daaa takut2 pulak..buat laju2 kasi perut gegar lebih..haha

Jalilah Nur said...

Tak bleh weh gegar2 sgt.. Sexy tue.. Nanti i wat senaman atas katil laks. ? Kua kua kua

cik bonbon said...

wakakaka... ok per mcm tu..
pas gegar montain climber ko gegar katil climber pulaks..

double kalori burn..wakakaka

Jalilah Nur said...

Choiiii apa neh... I dah terbayang bayang hokeyyyyyy

cik bonbon said...

wakaka..ops..
tershashul ..
iols bukan boleh..
uols jgn mula dulu..kang iols mesti nak sambung..

lalalalla

Jalilah Nur said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cik bonbon said...

alamak JN..
aku terdelete la komen ko..
sori...
maafkan kami penunggu gua..

ko bawak dumbell.. or ko bawa cd abe salman khan ok gak.. time dia nari ko ikut..haha

Jalilah Nur said...

Abe salmon tak bleh.. Bon bon dia tonggek...
Penat nak ikut...


N smpi at u dlt post i... Wawawa

cik bonbon said...

bukan salah aku...

salah blogspot..
dia y buat aku tertekan delete..haha

Post a Comment