Wednesday, 20 June 2012

Bila Scale Mula Menjadi Musuh ~ Expect The Unexpected



Dah cukup 10 hari aku berInsanity.. Angkat berat  dgn abe Scott dah buat.. Kettelbell pun main jugak.. Fuhh.. harap-harap ada perubahan berat.. *cross fingers* Pagi-pagi pas g tandas, aku pun memulakan sesi menimbang... JENG JENG.... 

Angka makin meningkat hingga la tetiba scale tu berhenti.. *gluppppp* aku silap tengok ker? Timbang lagi sekali, scale masih menunjukkan angka y sama.... *dalam hati nak jerit Arghhhhhhhhhh.....!!* Berat naik sekilo dari minggu pas.. elok2 turun 74kg, naik balik 75kg... dushhhhhhhhhhhhh ..fengsannn..... Cari semangat balik, ambik pita ukur... Aishhh, inchies tak berubah... Serta merta teringat Ane maruku tu.. eee..rasa nak cekik-cekik pun ada... Demmmnn..!

Kemudian aku berdiri di depan cermin, baru je nak babap diri sendri...Aku tiba-tiba rasa macam ada y tak kena ... P rapat-rapat lagi ke cermin... Belek lagi... dalam hati jerit *Biar Betul..!*... Mesti korg nak tau apa y membuatkan aku rasa hairan bin ajaib... Rupa-rupanya ada sesuatu y lain pada diri aku... Iaitu  Love Handle aku makin mengurang... 


aku nampak mcm gula2 kapas jer..haha
Yes, memang aku ada Love Handle y membuatkan aku rasa menyampah bila tgk diri sendiri.. rasa mcm logo Michelin... Berlipat-lipat di belakang... *Akibat biarkan lemak bermaharajalela*... Tapi hari nie aku perasan Love Handle aku dah tidak sedalam masa awal-awal dulu.. Serta merta aku membandingkan gambar sebelum berInsanity dan gambar terbaru... *have a pic of urself is good way to track progress*. Gambar  tidak menipu.. Memang sah, walaupun berat meningkat tapi lemak Love Handle makin mengurang.. 

Love Handle ialah lemak berlipat di tepi perut 

Kesimpulannya, berat y naik mungkin adalah berat air dan berat otot ..*fyi, otot2 bahu dan biceps makin mengental* ... Tapi lemak telah mengurang buktinya lemak Love Handle dah kurang... Sori aku takde mesin utk kira body fat, mesin kt Carefour sini tak leh dipercayai... Dari mood down, terus up..lalalalala. Thax Abe Shaun T, kerana cipta senaman dari neraka nie..wakakaka... Dari sini aku tau, apa y aku buat tu betul.. Cuma aku kena perbaiki lagi cara pemakanan aku agar misi bonbon tercapai.. aminnnnnnn.......

*** Korang nak tgk pic Love Handle aku ker? Boleh......boleh blah... haha.. ishhh sini public tak leh share naa..haram kekdahnya... hahaha... 

*** By da way, JN.. aku ikut nasihat ko..aku dah habiskan semua Ane Maruku.. yesss Ane tak leh kaco aku lagi...

16 comments:

jep kama said...

wah bgusnye cikin..ketak la bdn ket ari lg..

cik bonbon said...

eleh... abe jep lagi ketak..
ketak kepsi lagi..hehehe

fini yani said...

cik bonbon ..selamat pekenalan,sama la kes kita..dah dua minggu berat maintain je tk mau turun2 lagi..huhuhu...tensen tahap gaban dah ni...

cik bonbon said...

hai fini...

sy dah dekat 2 bulan berat dok main kt situ..jab 75..jab 74.. sabar dah terus bersabar...
mungkin berat tak turun..tapi part lain improve..contoh fitness dan size baju..hehe..

Bimbo said...

rilex..jgn fokus ngan berat je..yg penting how u feel bout urself..
are u feeling better? if it is yes, then keep on going!
abe shaun T memey hebakkkk hehehe
jangan lupa pic sebulan senyum2 ok? kih3
* berat aku pon naik. tp ade ku kesah asalkan loss inches and the shape getting better hihihi

cik bonbon said...

hehehe... yer la bim...
ko memang nampak giler perubahan....

aku sampai skrg dok usha lemak belakang nie..
cam tak caya makin susut...

nanti aku senyum lebar siap make up lagi..wokeh... ekekeke....

y penting inchies tu ilang... yes yes..go go spegeti..hehe

Anonymous said...

Huhu kembang kempis idongku nama ku disebut dlm post mu hihihi

Tapi best la kin love handle da kurang...

Nak kena gigih lg bersenam nehhhhh

Jn

cik bonbon said...

ko pun ada love handle ker?

nama ko kena sebut la..ko kan penkomen paling setia..haha

Anonymous said...

Awat plak takdak.. Dah namanya over weight..
Lagi plak dah kempis kembang dulu..
Geram bila duduk jd pandan layer..

Tapi tajuk entry ni mmg gempaq gila..

Haha tipah tertipu..

Jn

cik bonbon said...

haha..lawak jadi pandan layer....

aku pun geram..rasa mencacatkan shape badan aku jer..

ko expect per bila baca tajuk entry nie.. aku berlawan pedan dgn scal ker? hahah

cik bonbon said...

salah type lak..

*ko expect per bila baca tajuk entry nie.. aku berlawan pedang dgn scale ker? hahah

Anonymous said...

haha aku engat kan hang nak update bf...

skali tadak pun..

tapi meste bf trun gila2 kan..

jn

cik bonbon said...

wakakaka...
nak buat camne..
takde mesin bf...

udah la aku dah tobat nak check bf kt sini..

K.Maz said...

same thing happen 2 me...huhu...dis week turun,next week naik...las2 dok tang tu gak...sakit ati bila naik scale...tp yg bestnyer td timbang kat fitness concept,body fat dah turun dr 35% ke 33%, yeay!!
kin,u shud check ur bf mesti ada reduce...

cik bonbon said...

K.Maz

tahniah...bf dah turun

tu la dok geram..no dok main kt sini ja...
adoi..tak de tempat nak check bf y boleh dipercayai kt sini..takpe la.. redo jer dulu..hehe

Anonymous said...

kin...kita pon sama la,2 bulan dh duk main 55-56 kg..siap merajuk dgn penimbang,sorok dlm almari..time dh sejuk terhegeh2 cari penimbang balik...sekali timbang sama lg*tension*

tapi yg kita perasan bonbon kita dari 100cm jd 93cm...*totap xpueh hati pasal nk weight trun jugek*ngeh3

Post a Comment