Monday, 11 June 2012

Misi BonBon 40 Inchies


INSANITY = KEGILAAN/HILANG AKAL/SEWEL/BIOL

Erkkk.. aku bukan nak cete pasal Hospital Tanjung Rambutan.. Tapi sebenarnya nak cete workout y tgh dok top meletop nie.. Korg nak tau tak apa motip aku cete nie... Meh nak bisik...



Seperti sedia maklum lagi 2 bulan lagi umat Islam akan sambut Aidilfitri... Maka 2 bulan sebelum raya kena siap2 tempah baju.. macam tahun-tahun sebelum nie aku akan tempah kt maktok aku.. kali nie aku beli kain sulam dari Indon.. Y menjadi masalahnya sulaman tu dah terletak elok2.. maktok  tak leh nak adjust measurement tuk kain tu..kebetulan bonbon aku nie tak muat lak kalau ikut measurement tu.. *arggghh...konyak baju mcm hulk* Habis tu takkan nak tarik kain tu jadi renggang... Nak tak nak aku kena la mengecik.. nangehhhhhhhh.... Skrg size bonbon aku 43 inchies kena turunkan ke 40 inchies.. So dlm 2 bulan nie aku kena turun 3 inchies... *perghhhhhhhhh...fengsannnnnn terguling guling* Nak tak nak aku kena buat keje KEGILAAN/HILANG AKAL/SEWEL/BIOL...


sapa nak lemak bonbon aku nak derma

Program Insanity nie di cipta oleh Shaun-T.. Aku cukup suka dgn dia *selain dari body hot*, dia sorg trainer y sangat bersemangat.. Cara dia explain pun bagus.. dgn suara dia ala2 hip hop tu.. Memang mampu buat kita berusaha utk mengharunghi senaman y gila nie.. Nak tau apa y gila.. Y gila tu sbb senaman nie menggunakan konsep Maximum Intensity Interval.. Kiranya masa senam dgn effort 100% tinggi dan masa rehat pendek.. ala2 macam konsep tabata.. Workout dia semua 100% bodyweight *korg tau tak aku kipas-susah-mati-bodyweight-workout*.. Kalau korg nak workout nie sila donload dlm torrent yer, aku tak de cd burner *wahh..bagitau siap2 tu..haha*




Tapi kalau ikut betul2 program dia 6 hari workout, 1 hari rest utk masa 2 bulan.. masalahnya bulan posa lagi sebulan lebih jer.. kalau aku ikut betul2 program nie, aku kena buat time bulan posa.. aihhhh.... tu la camne nie eh..Takpe la buat masa sekarang aku buat jer dulu..Bila dah tiba bulan posa tengok la camne aku try adjust.. Satu lagi kebimbangan aku ialah lutut n ankle aku y tak bape sihat.. Senaman nie byk main plyometric iaitu explosion workout contoh mcm lompat tinggi-tinggi.. Tambah dengan badan berat gajah, mau impact lebih... *Aihhh...banyak sgt alasan, buat jer la dulu bak kata pakcik Nike - JUST DO IT*... Dari segi rutin angkat berat aku akan fokus upper body jer..buat dlm 2 kali  seminggu .. Kettelbell pulak aku akan buat swing2 jer dlm sekali seminggu.. No more squad n lunge atas sebab nak jaga lutut n ankle aku.. lagipun dlm Insanity byk lower body workout dah.. 



 nah nie program lengkap..gila byk cd

dah serupa beruk

Dari segi diet aku buat mcm aku selalu dok buat nie, makan jaga portion size..Selain itu aku nak say bye-bye to air manis.. *susah sikit* Aku akan usahakan mungkin dlm seminggu sekali aku kasi chance minum air manis... Dan no more fastfood walaupun time cheat day..wokehhhh...fuhhh fuhhh... Kasut aku dah basuh, mulai esok nak mula berInsanity.. 

Secara rumusan apa aku akan buat :-
~ Berdating Insanity 6 kali seminggu waktu pagi
~Angkat berat fokus upper body -2 kali seminggu pd wakut petang
~Kettelbell Swing - 1 kali seminggu
~Haramkan fast food
~ No air manis terutama pakcik 3 in 1

abe Shaun T suka jerit DIG DEEPER

7 comments:

Jalilah Nur said...

I pasti u bleh if betul2 displin mcm yg u da senaraikan. Yg pting tekad. I pun kalo bleh before posa nak lose weight n bf lagi. Bulan posa sok da len citer..

cik bonbon said...

jn...

Thax sbb support aku tau...
aku pun seriau gak nie.. tak tau leh commit ke tak.. kena usahakan jugak..mmm...

Jalilah Nur said...

Lagi satu kan kin. Yg aku pasan nak menten paling susah. Dulu lepas pantang penah berat aku turun smpi 68kg. Pashtu pelan pelan dia naik aku tak sedau. WTH betoilah.

cik bonbon said...

memang nak menten susah siot...
sbb kita nie bila dah sampai target...
sure akan rasa tak perlu berusaha...
pelan2 hanyut..
kalu tak takkan aku beryoyo byk kali..

itu la selagi tak jadikan ia lifestyle selagi tu kita akan beryoyo

Jalilah Nur said...

True.true.true. Versi upin ipin mat saleh.
Tapi nyer time preggy r naik byk sgt. Hampeh tol arggg
Tensi tau tak... Org dok kta kena makan ntuk 2 orh... Hampehhh

cik bonbon said...

ekekeke....
takpe la...
y penting anak ko sihat...

Anonymous said...

go!go! cikintang..hg blh buat nye..hg akan kuat smgt..aku akan sokonggggggggggg hg..xrugi hg berusaha utk kesihatan yg lbh bek..aku suke blog hg ni..byk info+seronok n tergelak2 aku bc smpi berguling2 mcm tenggiling..aku rs mcm aku bc majalah ujang versi byk info+input..tgk2 nant thn dpn hg lg slim dr aku..so, aza!2 fighting..;)-Jim_RN83

Post a Comment