Thursday, 14 June 2012

Push Up Idaman Kalbu *Penampilan Istimewa Abe Urat*

cair meks....
Normal Push Up adalah salah satu impian aku... Aku ingat lagi dulu2 aku penah dpt ujian fizikal utk badan beruniform.. Salah satu kreteria adalah ujian push up.. Gigih aku praktis depan ayah aku dengan kehadiran adik aku sebagai tukang demo.. Tapi badan aku tak boleh turun langsung.. Terketar2 tangan aku.. Last gedebuk hentam lantai.. hahaha..  Badan aku berat sangat, masa tu aku masih Obese...Upper body strength out langsung.... Akhirnya Girl Push Up jer la aku mampu.. iaitu lutut cecah lantai..






Selain itu setiap kali pas jog, aku akan buat push up di atas kerusi rehat.. keesokkan harinya pasti bahu n dada aku sengal..hehe.. Aku sedar makin hari, aku makin kuat.. Aku cuba buat normal push up.. Hanya boleh kepak sikit jer tangan nie.. Mungkin jugak sbb aku berat...*nangehhh*.. Namun push up tetap menjadi rutin workout memandangkan antara basic bodyweight workout adalah push up.. Bila aku lihat video push up dari Angry Trainer baru aku sedar selama nie push up aku salah..Aku cuba ikut tips dia tapi still tak jadi.. Di mana silapnya?




Tadi aku try berhadapan cermin baru aku perasan selama nie aku memang buat silap.. Tanpa cermin aku tak leh nampak form aku.. Rupaya aku tak ketat kan core.. malah bontot tertonggek sikit *dah nama pun gadis bonbon*.. Aku tak fokus pd kekuatan bahu.. Hasilnya aku dah boleh kepak bawah sikit, masa nak naik semula aku push dgn penuh kekuatan siap kuar bunyi nafas .. Aku hampir dpt PERFECT PUSH UP.. Wah tak sangka beb.. Aku betul2 bersyukur.. Alhamdulillah

Tapi perjalanan aku masih jauh.. Aku kena belajar lagi sampai dpt form y betul di mana aku boleh buat push up dgn mudah sekali.. Mana tau pas ni aku leh buat gaya mcm2 push  up..contoh sambil push up sambil tepuk tangan.. amin........ Satu lagi penemuan baru, masa dok berpush up aku terjumpa urat baru tangan aku, atas sikit dari pergelangan tangan.. Mula pelik apa y bengkak.. telek dekat baru perasan Abe Urat mula menjengah.. yeah.. tu tanda tangan makin menguat.. lalalalala... Abe Urat, u make my day...!!




2 comments:

jep kama said...

abg urat kat tangan ni penoh je tp xkuat gak pn..urat manje kot ni..

cik bonbon said...

abe urat abe jep minta belai2 dgn besi tu...
kurang kasih syg..hehe

Post a Comment