Sunday, 15 July 2012

Weight Lifting ~ Workout 1 (Upper Body)


Ok, ini dia workout aku buat dgn peralatan minima di rumah saja..hehe.. Di sebabkan berat ringan kena main high reps dan kurangkan masa rehat.. so far aku main guna dumbell 10lbs aku tu.. Nanti bila dah kuat akan ditambahkan lagi berat..Kebanyakkan workout dibawah adalah jenis Compound bermakna byk otot-otot besar digunakan maka lebih banyak kalori dibakar.. 


  • Dumbell Press On Floor = 5 set x 10 rep
Otot diserang: Chest + Triceps

  • Arnold Press = 5 set x 10 reps
Otot diserang: Shoulder
  • Reverse Pull Up = 3 set x 10 reps (guna 2 kerusi, peh tu sangkut penyapu.. idea dari hakak Zuzana)
Otot diserang: Biceps + Back
  • Biceps Curl = 5 set x 10 reps
Otot diserang: Biceps
  • Dip Chair = 3 Set x 10 reps
Otot diserang: Tricpes

  • Renegade Row = 3 set x 10 reps
Otot diserang: Biceps + Back + Core


Aku letak pic workout tu, aku tau korg suka cuci mata..wakaka...Kalau korg nak tau belajar form y betul leh tgk kt youtube yer..  Sekejab je buat semua nie.. tak sampai 30 minit pun..haha..

Untuk series weight lfiting lihat di bawah:
~Workout 2 (Lower Body)
~Workout 3 (Upper Body)
~ Core Workout


4 comments:

Anonymous said...

okay... tapi npk nyer aku kena bawak dumbell ke opis la... sbb skrg ni aku lebih byk berada d opis drpd umah.... tapi good info syikin...

jn

cik bonbon said...

kesiannya ko....

selalu balik lewat..dpt OT tak?

ko buat push jer la kt ofis cukup..tapi org nampak tak? hehehe

Anonymous said...

tula pasal.. nanti ader gegaran 10 skala richter kat sni plak... tapi xpela.. aku nak wat yang simpel2 ajer... kalo beli treadmill ltak kat cni agak melampau tak? ala bli yang cokia ajer..

jn

cik bonbon said...

hahaha... bahaya gegar2 nie..kalau gegar skala richter tak pe lagi..tapi kalau gegar iman org y menengoknya camne laks..hehehe

Post a Comment