Thursday, 5 July 2012

Weight Loss Inspiration ~ MUST WATCH..!


Salam semua readers disayangi... Amacam dgn rutin senaman dan pemakanan.. ada tahap 5 star ker? or tahap bucu star jer? ekekekeke...  Takpe, yang penting ada perubahan ke arah gaya hidup sihat..walaupun hanya sedikit seperti hari nie nak berjalan lebih jauh dari semalam.. Asalkan kita menuju ke jalan y betul.. 



Kekadang aku rasa kurang bermotivasi, rasa nak give up, rasa nak makan jajan puas-puas terutama bila berat dok platue nie.. Selalunya time macam nie aku akan merayau dalam tenet utk cari sumber inspirasi agar tunned balik minda dan emosi.. Well, kita hanya manusia biasa... ada masa up dan down..  Aku terjumpa video inspirasi kt youtube.. Rugi kalu korg tak tengok.. So inspired... Kisahnya mamat nie jadi obese sejak kecik lagi..Penah buat crash diet tapi end up dapat semula berat yang dia sudah hilangkan.. Then dia give up..Mungkin ditakdirkan gemuk selamanya *aku yakin ramai kt sana y hopeless, nak turun berat tapi tak berjaya alih-alih fikir macam nie sebab hidup mesti diteruskan dgn gembira* Tapi sehinggalah dia masuk hospital, di situ dia dpt "AAhaa moment" untuk merubah hidupnya.. Dia buat keputusan utk turunkan berat dgn cara y sihat.. Yer cara OLD SKOOL  yang kebanyakkan orang tau tapi tak mo buat sebab dok harap ada magic pill.. Kagum dgn usaha dia daripada perlu bantuan org ke tandas sehingga boleh lari sejauh 5km.. It's take time but it's work..it's a life style changing... 



Bawah nie pulak video dia masuk berita atas response video atas nie.. Dah makin fames mamat nie tapi kat sana la..bukan kt sini..ekekeke...


5 comments:

Anonymous said...

baru nak tgk jap...

jn

Anonymous said...

masa video tnjuk dia finish 5k run tu aku tiba2 nangeh... kagum tgk usaha dia..

jn

p/s: bon hang jahat sbb bg aku nangeh.

cik bonbon said...

laa... tak sangka hang nangeh..

sensitip jugak hang nie...

sabar na...jom lari sambil kibar suar lama

Anonymous said...

hahah tapi part last yang dia lari dgn sluar lama tu mmg comel gila.. hahah aku rasa mcm nak gelak ada.. nak terharu pun ada...

last last aku mkn biskut lelaju..(motip?)

jn

cik bonbon said...

ekeke... ko nie emotional eater...

lagi sedih lagi ko telan ngap ngap...

Post a Comment