Tuesday, 20 November 2012

KB Complex Kegemaranku

Tara..nie dia kb 7.5kg ku.. aku pakai stokin ikat kt tangan sebagai DIY wrist band..haha.. 

Salam semua...

Sekarang aku makin jarang nak update blog.. tah la mood kemalasan melanda.. lalala.. Nway meh nak share sekarang nie aku tgh dok merajinkan diri buat kb complex atas saranan bro tonggeng..semua nya kerana dek kemalasan nak pening kan kepala nak workout apa.. ditambah ia cepat, mudah dan berkesan... mesti korg tertanya complex tu apa? mcm cornflek ker, or shoping complex...muahaha.. sebenarnya senaman berasaskan complex nie prinsipnya senaman total body y dibuat non-stop antara set.. cuma dah habis 1 circuit baru ada rehat.. itupun rehat y sangat minima.. y utama selagi sebelum habis 1 circuit tak boleh letak besi tauu.. (ni y mencabarrrrrr..sampai rasa nak tercabut tangan dok pegang besi tu)..senaman complex nie sesuai jika kita target nak loss fat.. selain guna kb mcm aku, boleh jugak guna barbell, dumbell dan sebagainya seperti dlm blog bro pacat.. 

KettelBell Complex:
as much as u can in 15 minutes
~ 5 x single swing
~ 5 x clean
~ 5 x press
~ 5 x double swing

sebenarnya patut ada rutin snatch tapi aku tak buat dek snatch aku tak bape power lagi dok hentam wrist..kalu buh snatch lagi penat nak mampussssss.. y nie pun bagi aku hazabbbbbbbbb... senaman nie aku buat selang sehari..... walaupun kejab jer 15 minit, tapi ia bukan mudah.. berpeluh sakan..macam aku tak letak kb langsung dlm 15 minit tu..kalu buat rutin nie pas main bodyweight lagi hazab, terpaksa gunakan tenaga super saiya.... rambut terus tukar warna kuning  * tipu jer..hohohoho.. 


4 comments:

Gorjes Ke?? said...

yeah cikbon apdet blog, rindu nak baca ur writing!

cik bonbon said...

terharu ada org rindu dgn iols..hikhikhik
uols lagi lama tak hepdet..
nie cuti sekolah leh uols pulun

Anonymous said...

syikin sila upload vid buat snatch =)

cik bonbon said...

takmo..sila lihat dlm youtube ada byk..hahaha

Post a Comment