Monday, 26 November 2012

Satu Hari di Penang Bridge International Marathon 2012




Dah seminggu berlalu Penang Bridge International Marathon.. baru hari nie ada ilham nak update dlm blog..maaf la kalu ada yang tertunggu-tunggu *elehhhh macam la ada kan..haha*.. kalu korg tanya amacam larian tu? jawapan aku BEST...muahahaha...


apa y buat aku rasa best ialah dpt lari atas jambatan.. ingat senang ker dpt buat aksi secara bebas tanpa digelek oleh lori.. muahaha.. pengalaman dpt melihat matahari tengah naik  dari atas jambatan sangat indah..memang terbaik la.. malangnya aku tak bawa kamera..maka aku terpaksa sidai pic dari tenet dan dari doc riffie...


jeles tak? haha
aku masuk acara fun run...fun fun pun jarak 10km tauuuuuuuuuu.. start dari belakang Eastern Hotel, naik sampai suku jambatan then pusing balik ke tempat permulaan.. kami lepas last sekali pukul 7pagi.. Aku lari bersama dgn doc Riffie dan isteri beliau Zakiah..terima kasih kerana sudi tumpangkan aku tdo di rumah mak chaq beliau.. sebagai balasan aku ada ajar sikit asas swing kettelbell kt dorg..muahaha..

Seriusly sejujur-jujurnya dah 2 minggu aku tak jog.. dek kerana malas nak g jog.. apa y aku buat cuma istiqamah main kb complex dan bodyweight.. maka utk larian kali nie aku tak de harap apa-apa pun melainkan nak fun fun saja..sambil tengok gelagat org..sebelum bermula larian, kami dihidangkan persembahan Gangnam style versi org Digi (sbb tu dpt tshirt kuning).. disebabkan aku dok kt belakang, aku tak perasan org dah start lari ..dgn selambe kami dok lenggang kangkung lagi..hahaha..

Dalam ramai warna warni manusia aku paling kagum y datang bawak anak, y tahap baby pun ada..sanggup tu tolak stroller sejauh 10km.. aktiviti keluarga sihat..*mohon dpt cik somi y spoting moting camni* masa di pertengahan jambatan aku pelik nape bersusun botol kt sepanjang benteng jambatan..rupanya botol air y ditinggalkan oleh pelari.. sapa la sanggup nak usung air botol sepanjang lari..dorg minum sikit jer peh, tak de tong sampah maka dorg pakat susun mcm tu...nampak unik gak..haha...

nampak tak botol bersusun tu, kt bahagian kiri pic?

ni lagi jelas
berebut org kt water station.. masa aku dok turun jambatan, pekerja jambatan dah mula kutip sampah..jambatan kul 10 pagi kena buka dah.. tima kasih bangla2..muahaha

Antara y memberi extra motivasi adalah kata-kata perangsang y dipasang oleh penganjur di sepanjang jalan..


kaki aku memang dok sakit time nie.. mungkin betul kesan tedang bonbon aku kot..kerasnya bonbon ku..muaha. 
*dey anne nak gak inteprem..huhu*


kalu korg tak senyum peh baca nie, memang ada y tak kena dgn korg..haha

next year mungkin aku patut pakai baju katak bling bling  untung2 femes..haha.. 

sempat lagi doc riffie snap geng "shake ajaib" nie.. nasib baik baju SS tak siap lagi kalu tak nak gak melaram



cacat bukan penghalang...#senam itu bagus..

apa nie cik bonbon dok buh pic org lain..mana pic sendiri..??? adaaaaaaaaaaaaaaa.... ishhh malu nak tempek.. takut korg telek bonbon aku..hahaha... 
.
.
.
.
nahhhhhh telek sampai muntahhhh hijo..

jgn tertanjat dgn muka kepam ku..muhaha
masa aku catat dlm 1 jam 29 minit, bukan best score..kira ok la memandangkan niat nak suka ria jer, tak de push sgt dek syok jalan kucing atas jambatan..haha.Sampai je kt garisan penamat beratur dah petugas pas  1 botol air, sijil dan aiskrem jagung potong..yummm segar tekak tau..kt kemah urusetia dorg kasi free air milo, 100+, cereal dan pisang..malangnya aku g lambat..semua dah habis..hampehh... 


ni zakiah... tak praktis pun tapi habis gak 10km..tahniah



Ni geng SS bersama dgn juara full marathon abe Din (di tengah), dari kiri pokcik man , doc riffie, abe Din, Indra, lastly awek gebushh.(paha serupa drumstick kepsi dah).. muahaha.. habis jer larian, carbs loading di kedai mamak cuma tanpa indra sbb indra risau kena tinggal oleh geng2 kaki lari dia.. nway, thax pokcik man kerana belanja kami.. moga murah rezeki pokcik man...

ni sijil nya..bubuh plastik siap2 lagi takut rosak oleh peluh pelari..bagus pbim nie.. 

p/s: insyaAllah jika ada umor y panjang bertemu lagi ke pbim next year di jambatan baru pulak...!! 
pada y berminat nak join tapi tak de kenyakinan..jgn risau..daftar jer fun run.. even berjalan saja boleh habis dlm tempoh 2 jam..korg gi shopping complex lagi berjam jam lamanya boleh jer..hahaha.. 


4 comments:

Ace said...

habis jugak larian kan.... tahun depan buat kt jambatan baru ek?

cik bonbon said...

yup..buat kt jambatan baru..

arry said...

hamboi hakak...bermaraton pon tudungnye harus lilit..signature style kah..heheh..

cik bonbon said...

mahahaha..op coz..
lilit sampai terbelit..huhu

Post a Comment