Tuesday, 1 January 2013

Aktiviti Di Ambang Tahun Baru 2013


Welcome 2013...!!


seperti tahun2 sebelumnya time di ambang tahun baru...
no countdown..
no fire works..
no  party buih...
no concert..
then cik bonbon buat per????

jeng jeng........!! aku tetiba terajin pulak...
aku g marinate ayam sebagai stok seminggu ayam bakar... ok la seekor ayam dlm rm14... boleh tahan lama... part tulang2 aku reserve nanti nak rebus buat chicken stok..hehe... ayam nie aku simpan dlm freezer..bila2 nak bakar aku kuarkan jer..mudah kan!! tambah lagi lama perap lagi sedap sebenarnya.....


resepi sama jer dgn ayam bakar madu y aku penah share cuma ada sikit jer penambahan agar lebih kick..  nie resepinya...

-serai 1 batang,
-bawang merah 3 biji,
-bawang putih 2 biji,
-halia 1 inchi,
-cili hidup 2 biji or 2 sudu cili giling,
-cili padi 3 biji (tak mo pedas takyah buh),
-serbuk kunyit 1 sudu besar,
-madu 1 sudu besar,
-garam sikit,
-kicap manis secukup rasa,
-lada hitam 1 sudu besar,
-jintan manis 1 sudu kecik
-biji ketumbar 1 sudu besar
-sos tiram sedikit...
 
the best part is..korg BLENDER JE SEMUA....tak payah tumbuk apa2 pun.. just masuk biar mesin buat kerja.. then rasa kuahnya utk balance kan garam..jika nak manis sikit leh tambah madu or stevia... then perap...siappppppppppp...!!
mudah jer even mamber lelaki aku buat jadi...  
 
nah hasilnya....slurppppppppppppphhhhhhhhhhhhhh menitik ayaq liuq habang hang....
p/s :kauliti pic agak buruk kerana card reader rosak..terpaksa snap guna webcam
 

2 comments:

Anonymous said...

wahhhh sedappppp... mesti juicy2...

jn

cik bonbon said...

juicy dan menggiurkan

Post a Comment