Monday, 18 March 2013

Periuk Ajaib IKAN ~ "ajaib sangat habaq hang"


lap ayaq liuq tu dah tumpah atas keyboard
Amacam ada tergoda tak dgn gambar di atas.. itu ialah ikan keli di bakar... 0 minyak tau...tp rasanya memang terangkat habisssssssssss.............kalu korg nak tau aku siap redah hutan cari kayu2 kering, peh tu buat tungku, letak jaring, susun ikan tu, peh tu kipas2 kan api agar api itu hidup, berasap2 sampai naik hitam muka aku... gigih gilerrrrrrrrrrr demi nak bakar ikan keli..kan kan kan kan.. teeeeeeeeeeeeeeetttt...haha..aku tipu jer.. itu kisah aku zaman purba kala... sekarang tak susah pun nak buat aktiviti bakar membakar nie... semua ni atas jasa Periuk Ajaib IKAN...!!

warna nya sgt cunz...

apa y membuatkan periuk ajaib nie best sbb ia tidak melekat serta sangat senang dibasuh.. sekadar lap dgn span dah bersih.. bayangkan la sebelum nie kalu goreng ikan keli mau meletop letop minyak, dah serupa nak g perang dengan guna periuk kuali sebagai perisai.. tp dgn periuk ajaib ni masalah letopan tidak lagi berlaku... tambah lagi ikan keli itu tak kering, minyak semulajadi ikan (omega 3) terperangkap dlm ikan membuatkan ia lebih lazat dan sihat.. (ehh takkan masak ikan keli je kot) aku dah test buat lempeng oat, masak telur dan sebagainya..memang marbeles la...


Apa y membuatkan periuk ajaib nie best sebab boleh guna kedua2 belah bahagian bawah or atas utk memasak.. kalu kita nak cepat masak kita tutup je periuk itu, siap ada magnet kt pemegang tangan tu agar kita boleh tutup dgn kemas.. so udara panas terperangkap maka ia juga boleh digunakan utk masak kek.. tambahan rak utk stim pun diberi percuma boleh nak buat aktiviti stim mengetim...hehehe.. 

sebagai promoter tak de upah, aku cuma nak bagitau periuk ajaib nie diberi dari syarikat Menang.. (tima kaceh mama kerana menjadi ahli lantas membeli nya setelah sekian lama aku kasi hint2..haha) Harga ahli dlm rm 120++.. non ahli rm 160++ kalu tak silap aku..kalu nak kepastikan g rujuk kt syarikat Menang sendiri.. ada gak mamber2 aku beli kt langkawi katanya lebih murah.. apa2 pun bagi aku sama je mana2 periuk ajaib.. asalkan ia mampu memberikan keajaiban agar kita dpt masak makanan lebih sihat.. 


by the way, baru2 nie aku ada nampak ada org bawak periuk ajaib utk bbq di tepi pantai.. wah curlust ko jahhh... 

1 comments:

Kenari Putih said...

Wah seronok ni, ada pemanggang ni husband beli, tapi tak pernah masak guna pemanggang ni lagi. Bolehla bakar ikan keli mcm cik bon-bon ni. Bemdi nampak segar bugar..

Post a Comment