Wednesday, 3 July 2013

Aku yang Karam di Lautan Lemak.. Tulun..Tulun..!!



Perasan kah korg kebelakangan ni aku mcm jarang sesangat nak update blog... tak macam tahun lepas..ehhh baru aku perasan rupanya dah setahun dah blog aku..blog aku ibarat baby y dah boleh berjalan..ekekeke...
Tahu kah korg sebab aku diam kerana aku dah tak da semangat nak berhealthy life style.. bukan aku tak cuba cuma tu la semangat tu tak kuat.. Tiap hari sebelum tdo dok fikir, mmmm..nak diet la...nak senam la.. tp akhirnya semuanya lupus di angin lalu... 


Semuanya bermula sejak aku mula bekerja..keje aku biasa2 saja..tp keje nie agak stress serta duduk sahaja..malah nak p jamban pun susah, sadissss.(aku belajar utk bersyukur at least aku ada keje).... Belum masuk lagi dgn masalah hati dan perasaan yang menjadi perasa tambahan....maka aku mula jadikan ia sebagai alasan utk makan..makan..dan makan.. dah makan, kita makan lagi.. (bape byk makan da...)

Sebab itu lah aku dah tak aktif dlm fb SS, or any diet group sebab aku rasa segan..aku tak mo jadi keyboard worrior, ckp banyak tapi diri sendiri tak amalkan...  Akhirnya dengan bangganya hasil ternakkan lelemak ini telah menyebabkan berat aku naik dgn jayanya... angka terbaru ialah 83kg...yaaaaaa...aku debab....yahooooo...mohon jangan keji aku.. lempang lemak bonbon laju laju... 

Ini lah kenyataan yang aku terpaksa hadapi.. aku minta maaf sesangat kepada semua yang menjadikan blog ini sebagai inspirasi..ampun kan aku jika mengecewakan korg semua... aku rasa benci dgn diri sendiri..rasa menyampah semua ada... aku cuma manusia biasa..ada masa ups n down.. mungkin masa ini aku berada di bawah... 

tolong....tolong..tolong...! sekuat mana pun aku menjerit, org lain cuma boleh bagi sokongan (chaiyok cik bonbon, u can do it cik bonbon - sekadar quote beberapa ayat) Tapi akhirnya aku yang harus tolong diri sendiri..aku yang harus menarik bonbon berat ku agar terus berdiri lalu berlari sehingga mencapai matlamat...

Ya... aku kena bermula dari 0 semula... it's a life battle.. Jika aku tak lakukan sekarang aku takut terlambat..sekarang aku dah mula rasa kesan kesannya.. ankle aku jadi makin berdenyut, lutut rasa sakit, bila buat aktiviti cergas sikit dah mula rasa mengah., badan rasa makin berat, rasa malas, muka dah hilang seri,  seluar makin ketat, asyik moody dan aku paling takut kena penyakit 3 serangkai itu... 

Semua org sekeliling tegur aku nampak makin debab... aku mengakui kata-kata mereka.. sebab itu la hakikatnya.. tak caya mohon tengok pic debab di bawah nie... ni pic latest baru je snap di langkawi dlm minggu lepas.. nampak ketara lelemak bonbon melimpah tak hengat... nangessssssssssssss....!! *baru nak perasan cute..ekeke*

pic makan gak nak ditempeknya... hak hak haktui.. 

Apakah agenda aku seterusnya????
tunggu di post akan datang..zasss...

2 comments:

Nurrul Mohamad said...

it's okay kin, you did it once, at least ckin dah tau how to. tinggal nak buat je lagi. nurul pun rindu fitness2 ni, skrg limited nak lifting, so alih2 berenang n bejalan je sbb bawak perut.

update lah selalu pasni okeh

cik bonbon said...

thax nurul.. nurul kan ngandung skrg...
njoy being mom 1st..later dah meletop baru jaga body..hehe

terharu ada lagi org y sudi baca blog ck nie..huhu..

Post a Comment