Monday, 8 July 2013

Betting Yang Tidak Disengajakan

Mmm..lagi 2 hari kita mula berpuasa... Pada hari pertama puasa, secara rasminya aku start diet untuk Progress JulDes..tapi sebelum itu "apa yang aku teringin nak makan eh?" nafsu jahat mula berdetik.. Lantas kaki ku melangkah ke arah koperasi.. ahhhhhhhhhhhh...cokelat cadbury... laju jer tangan ku mengangkut cokelat itu..


lazat tak terkata..slurphhh... 

Prap prap prap.. terdengar bunyi tapak kaki masuk ke dalam koperasi..rupanya dua org ofis mate ku..sorg ku namakan S..sorg lagi kunamakan T.. S merupakan kaki gym manakala T merupakan kaki marathon..

"wei..org diet tak boleh makan nie..ini banyak lemak!" jerit S tatkala terkantoi dia nampak aku membelek cokelat cadbury..
"ala.. I nak posa la esok..nanti I tak boleh makan dah"
"eh..tarak boleh la.. U kena makan biskut kering saja" ujur S sambil jari telunjuk mengarah ke biskut Jacob.
"U tau tak ini cokelat I punya preworkout" balas aku sambil tersengih-sengih..tipu sangat tau.. haha..
"Ini tak boleh tinggi lemak" S terus membelek cokelat mencari part nutrition info... pulak dahh...
"takpa la, I makan ini cokelat..balik keje nanti I jalan kaki sampai rumah..kasi burn nanti boleh masuk marathon mcm T" aku mula buat loyar buruk..huhu..
T pun turut ketawa terkekeh-keheh, " U bet sama S mau kasi kurus dlm 3 bulan ka?" kata T.
"ya lor..nanti S mau kasi I hadiah" tersengih aku, terkenang perbualan minggu lepas pasal aku ter"bet" dgn S
"tapi U kena kurus macam Minah" sambung S.. Minah merupakan ofis mate aku yang slim mlim..
"alaaaa..kalu mcm Minah tu kena tunggu 1 tahun la.. "
"hahaha.. tak boleh kena kurus mcm minah dalam 3 bulan" kata S dengan senyum lebar

Ini merupakan sedikit perbualan antara aku, S dan T petang tadi di koperasi.. alamak mati aku sesuka je bet nak slim dalam 3 bulan..padahal Progress JulDes berlansung selama 6 bulan.. tak daya nak kurus mcm Minah dalam tempoh sesingkat itu..kalu aku still gemuk jugak mau kena bahan aku nanti.. pitam makssss... mau p keje kena tutup muka dgn plastik.. huhu..
mimpi ngeri

 takpa aku buat yang terbaik, asalkan ada perubahan... glupphhhh tertelan ayaq liuq...
 chaiyok cik bonbon..chaiyok cik bonbon.. buktikan kepada mereka semua..!!


2 comments:

La Cocca Di Papa' said...

yg bikini pink tu mesti dia ingat dia paling hot skali...hehehe *larikkk

good luck bambam :D

cik bonbon said...

keh3..sbb y bikini pink paling slim antara dorg...

wakaka..

Post a Comment