Friday, 26 July 2013

Jadual Workout Ramadhan Baru



Salam Semua

Hari nie aku nak share jadual workout baru... hoyeeeh..!! Jadual lagikkkkkk....... Ingat tak aku ada share jadual workout aku untuk bulan Ramadhan... ? aku dah test jadual tu tapi nampak gayanya aku tak terikut pulak.. mmm... 30 Days Glutes Challen tu aku tak buat kerana aku tak mampu nak buat beratus2 squat tambah pulak dgn masa pun tak mengizinkan..Aku KIV dulu la Glutes Challen nie.. Selain itu aku tak buat JM langsung sebab aku rasa boring pulak... Oleh itu aku dah rombak jadual baru seperti di bawah:



After Terawih
Before Sahur
Isnin


Selasa

Zcut
Rabu
DumBell
Zcut
Kamis


Jumaat
Wild Card
Zcut
Sabtu

Zcut
Ahad
KettleBell
Zcut

Aku dah test drive jadual ni utk seminggu..Nampak gayanya aku leh terima jadual nie.. Sebelum sahur aku buat Zcut memandangkan Zcut kejab je dalam tempoh dalam 20++ minit mcm tu la dah habis.. Aku paling liat sekali nak senam selepas terawih..Sokmo mengantok pas terawih... Oleh itu aku kurangkan waktu workout lepas terawih memandang kan aku pun dah buat Zcut.. Zcut nie high intensity, maka badan aku perlu rehat jugak.. Senaman lepas terawih lebih tertumpu pada strength. mesti korang pelik Wild Card tu apa.. cik bonbon main kad liar kah??? sebenarnya itu bermakna aku leh senam ikut suka hati aku... bergantung pada mood aku hari tu, kot2 aku nak berzumba ka, berkarate ker, ber apa2 jer la.. hehehe..  

Nanti nak dekat2 raya aku akan kurangkan waktu untuk bersenam kerana nak tumpu lebih pada ibadah dan jugak badan penat sebab buat persiapan raya..hehehe.. 

1 comments:

BADRULASIYAH said...

salam.. best baca entri yg mcm mcm...terhibur.. selamat berkenalan,, krn saya juga sdg berdiet spt kamu... hi hi///,, jemputlah ke blog saya ya,, jgn segan segan.

Post a Comment