Thursday, 11 July 2013

Laporan 1 Ramadhan


Salam Ramadhan semua..
hari nie dah masuk hari ke dua umat Islam menunaikan ibadah bulan puasa.. amacam hari pertama korg??? best tak?? ada tak secara tak sedar tetiba terkorek hidung.. or tetiba termakan sarapan..kekeke.. kalau dah "ter" kira halal la masuk perut korg..hehehe.. semalam bermulalah Progress JulDes sercara rasminya.. Dengan semangat aku mengharungi 1 Ramadhan mengikut plan aku.. Tapiiiiiii... nak tau apa yang berlaku?? 


Mula-mula dari segi senaman sepatutnya  selepas terawih aku buat senaman tarian, butt challenge dan jika aku bangun awal boleh buat JM Body Revolution. Tau tak korg 1 benda pun aku tak buat...!! haprak.. wakakakaka... Sebaliknya aku cuma swing kb 200 kali di waktu petang sebelum buka posa...! tak da langsung dalam jadual senaman aku... Ceritanya aku dah dapat kauntim dgn member ofis aku agar aku dapat balik awal..Sampai rumah dah kul 6, tetiba rasa nak swing kb..itu pun jenuh gak aku pujuk diri aku bangun..ye la dah petang-petang macam tu dapat baring atas katil kalau boleh nak bangun balik masa raya ke-2..huhu.. Selepas terawih pulak aku p golek atas katil kembali.. kali ni memang tak dapat diselamatkan lagi..sedar-sedar aku dah karam... Terjaga kul 5 lebih, itu pun mak aku ketuk pintu bagai nak rak.. hahaha.. aku bangun terus p sahur....lalalala... 

Dari segi pemakanan ni yang aku makan.. Lunch tu bermakna buka puasa tau..breakfast maksudnya sahur..jangan lak korg ingat aku ponteng puasa..hehehe



Perasan tak korg..sekali aku buka puasa sampai 700kcal..tinggi giler..! Rajin benar adik aku buat roti john dan air buah epal.. rasa macam rugi lak tak amik.. so aku pun ngap satu.. itu pun kalori tinggi roti john nie..walaupun aku rasa aku makan banyak, masih lagi tak leh nak cukup kalori seharian 1500kcal tu.. bagi aku macam nie ok lagi, sbb memang dari sini tulis 1248kcal aku dah ngap..tapi hakikat kalori yang sebetulnya dah kena ngap mungkin lebih.. biasa la takkan aku nak timbang menimbang depan famili aku..kang kena kutuk..haha.. so aku ambik anggaran jer la..  Ok sekian laporan dari aku..

Selepas nie aku kena lebih usaha.. Ya Allah kuatkan semangat aku agar aku dapat senam lepas balik terawih... bonbon berat giler time tu...katil pulak mengoda habis.. aaihhhhh... 

0 comments:

Post a Comment