Thursday, 25 July 2013

Progress JulDes: Laporan Minggu Ke-2


Salam semua...

Dah 2 minggu kita berpuasa, masa untuk laporan minggu ke 2.. Agak sedih sedikit sebab aku cuma hilang 100g jer untuk minggu nie.. NANGESSSSS MAHA LEBAT... Di mana silapnya?? of coz banyak yang silap.. Semestinya yang silap tu sebab aku tak jaga makan.. Susah betul jika berbuka puasa bersama famili nie..aihhh cobaan.. Antara kesilapan aku ialah:-


  • Aku teringin sangat nak minum air sarsi..berhari-hari ngidam gak la..bila kak ipar aku bancuh sarsi untuk buka posa, apa lagi berteguk2 aku minum.. lepas geram gitew
  • Minggu lepas aku dah start buat kuih raya dalam 3 jenis.. dah siap mesti la kena rasa kan..masalah aku bukan rasa tapi aku belasah.. berketul-ketul kuih raya dah selamat masuk dlm tekak..
  • Hari Isnin lepas mak aku buat nasi lemak untuk buka puasa, aku boleh pulak bertambah-tambah..siap 2nd round lagi pas terawih. Kebetulan aku ada masalah hati dan perasaan masa itu, lagi la tak beragak.. 
  • Aku terlajak makan kuih banyak waktu buka puasa ...antaranya ialah karipap, cucuq udang dan cucuq cempedak.. kegemaran tu.. 

Dari post mortem aku nie, adalah logik aku turun 100g sahaja..nasib baik tak naik berkilo-kilo.. hahahaha..pendek kata salah sendiri kan.. Jika timbang sebelum buka puasa fuhh timbang tu turun sampai 83kg, tapi tak leh ambik bacaan yang nie sebab yang turun tu air.. badan kan kekurangan air disebabkan puasa.. mmm..


Start (7/7)
1st Week (17/7)
2nd Week (25/7)
Loss Per Week
Total Loss
WEIGHT(KG)
85.7
84.7
84.6
0.1
1.1
BODY FAT (%)
45.8
45.6
45.6
-
0.2

*alamak cuti nie nak sambung buat kuih raya... dugaaann.... Cik BonBon be serius, kuatkan semangat....!!! *

3 comments:

arry said...

sama la kita..berat dari awal pose sampai la ni turun tak sampai 1 kg..en somi je berjaya trun 3 kg...rasa nak nangessss..selera menjadik2 la plak tahun ni..peh

cik bonbon said...

org lelaki memang cepat turun berat pun..

cik bonbon said...

minggu nie dok sibuk buat kuih raya..memang dok telan kuih raya ja..diet ke laut..senan pun sama sbb penat

Post a Comment