Monday, 25 November 2013

Nasi atau Oat atau Kedua-duanya


Nasi.. nasi.. nasi...
Nasi dan orang Asia ibarat langit dan bumi..Bagai aur dan tebing..Ibarat Uda dan Dara.. Sehari tak makan nasi rasa macam hidup nie tak lengkap la.. betul tak?? Bagai mana pulak Oat... kreek kreek kreek kree "bunyi cengkerik" huhu.. Seperti yang kita tau oat baik untuk kesihatan serta boleh rendah kan kolestrol.. Akan tetapi sanggup ke korg tiap hari makan oat??? kreek kreek kreek kree "bunyi cengkerik lagi".

Bagaimana jika kita kawinkan oat dan nasi... Ting..!! Caranya mudah saja..masa korg masak nasik, masukkan dalam 4 sudu oat sekali (ikut citarasa korg).. Nah, korang dapat Nasi Oat.. Seriusly korang masa korg makan nasi, tak terasa macam makan oat langsung * lagipun kuantiti oat pun bukan buh banyak pun*.. Yang aku perasan nasi akan jadi lebih lembut mungkin disebabkan lendir oat kuar kot masa merebus nasi.. Rasa nasi tak berubah.. Apa salahnya bubuh benda yang bagus dalam makanan harian kita kan. Semuanya tak da masalah..




Aku guna rolled oat

Nak tau sapa punya idea?? yang pasti bukan aku..muahaha. Ni semua keje mama.. Satu hari masa aku sedang menceduk nasi, aku perasan kenapa dalam nasi ada benda cokelat-cokelat.. Rupanya oat aku dibalingnya masuk dalam nasi.. Sejak dari itu, beginilah cara kami sekeluarga makan nasi.. Bagus kan.. Yang pasti tak terasa macam makan oat pun dan semestinya lebih menyihatkan.. Good Job Mama..!!

0 comments:

Post a Comment