Tuesday, 24 June 2014

Apa Senaman Nak Buat Bulan Posa ni eh?



Salam semua... 

Lagi beberapa hari lagi Ramadhan akan menenguk kita.. Amacam dah buat persiapan? y wanita dah habis ganti posa lum? Kalau lum, cepat la woi  sebelum terlambat....

Sempena kedatangan bulan posa aku pun tak pasti nak senam apa.. Kenapa aku macam blur2?? 
Antara sebabnya aku tau diri aku nie.. Time bulan posa kan masa nak cari masa senam payah.. Ye la bangun awal pagi tuk sahur..Dah solat subuh sambung tdo balik jab.. Elok sampai rumah time org dah azan maghrib, lepas buka posa terus p terawih.. Dah balik terawih badan dah jadi malas nak senam, nampak katil ja.. Habis camno tu??????? Bila nak senamnya jang woi.. 

Aku rasa satu je harapan yang ada iaitu jika aku bangun pukul 4 pagi.. AMBOI, AWAI GILAA...!! Lagipun  aku cuma perlukan masa 15-30 minit utk senam.. Senaman apa aku leh buat pagi2 buta tu.. Ini ja yang aku nampak aku boleh buat

  • JM 30 Days Shred  
  • Dance aerobik
  • Kettlebell Complexes
Aku tak mo senaman y fancy2.. karang aku jadi malas nak ikut pulak.. Itu pun kena lawan nafsu nak bangun dari katil nie.. hohoho. Seperti biasa aku cuma buat senaman 5~4 kali seminggu sahaja.. Tak yah aim nak buat bebanyak, karang apa pun tak buat nanti..hahaha.. Lagipun aku pun tak da masa nak senam beberapa minit sebelum buka posa seperti y disarankan jika nak cutting badan.. Time tu dok sibok ligan periuk belanga kt dapuq tu.. Kesian kt mak aku kalu aku biarkan dia sorg2.. Kesian gak kt aku karang mak aku dok jerit2 sakan suruh aku mai tolong dia.. huhuhu.. 

Selain itu masa hari weekend aku aktifkan diri dgn buat persiapan raya seperti kemas2, lap2, vakum2 dan sebagainya.. Maklum la time nak raya baru la terhegeh2 nak betul2 cuci rumah kan.. huhu.. 

oooo.. Excitednya dah nak posa..!!!

2 comments:

Mijaa said...

CikBonbon update la banyak2 sikit, tips ke ape ke hehe. Terima kasih, selamat berpuasa :)

cik bonbon said...

huhu tq mijaa.. tips tak bapa pandai..nak merapu pandai la..hohoho.. Selamat berpuasa jugak

Post a Comment