Tuesday, 24 June 2014

Sapu Habuk Daki Ketegiaq



Salam semua...

Apa cete?? Do uols miss me??? (mood perasan..muaaha)

Dan lamaaaaaaaaaaaaaa gilaaaaaaaaaaa gilaaaaaa gilaaaaaaaaaaaaa tak jenguk blog apatah lagi nak hupdate.. Jika jadi macam nie maknanya apa? Jeng jeng, 10 saat untuk anda meneka.... teeeeeeeeetttt...

Tu maknanya aku dok dlm proses MOK MOK la...

Ya Benar.. berat aku dah naik dgn jayanya..malah lagi gemuk dari dulu.. kiranya paling gemuk aku sekarang nie.. Paling tak best, baju kurung aku y paling besar dah terasa ketatnya..  sadis gila... Bak kata ayah aku, bonbon ku  ibarat pungkoq pelantaq benua.. 

Macam mana aku leh hanyut seteruk ni??? Tah la wei.. aku tau semua ni salah aku.. aku sendiri y tak ambik tindakan utk menarik diri aku dari lembah kelemakkan ini... Aku pun tak faham, mmm..  Kenapa kali ni susah sangat aku nak bagi komitment seperti zaman masa aku bergigihan nak kurus dulu.. Dengan keadaan kerja aku stress tinggi dan asyik duduk ja.. Nak p jamban pun kena report kata kooo.. curlust ko maria.. Baik buat kerusi aku tu kerusi multipurpose.. nak p yak yak dok kt kerusi ofis ja, terus ja pam situ.. pas tu secara automatik tolong cuci sekali *teeeeet*.... Arghhh semua itu alasan semata mata tak mo berusaha nak kurus... 

Kekadang masa lepak dgn mamber, depa ada gak cete pasal nak kurus dan diet merapu meraban tu.. Ikutkan hati nak je kasi tips y aku tau.. tapi memandangkan diri aku lagi gemuk dari depa, haruslah depa pun pandang sebelah mata ja cadangan aku.. Ye la aku sendiri pun tak mo jadi mcm besi kosong.. bunyi lebih hubuk pun tarak... 

Memacam gak berlaku sepanjang aku berdiamkan diri.. kebanyakkannya cete y tak best... Cuma satu ja, bagiku hadiah dari Allah y paling bermakna.. Iaitu aku telah dijemput menjadi tetamuNya utk menunaikan umrah pada bulan 5 y lepas.. Alhamdulillah, tak terungkap dgn kata kata betapa indahnya ketenangan di sana.. Hanya mereka y penah menjejakkan kaki ke sana memahaminya.. Banyak gak peristiwa bagiku penuh dgn "magik" berlaku di sana.. Jikalau hangpa berniat nak p sana, berdoalah dgn bersungguh sungguh.. InsyaAllah akan diperkenankan.. Jika rasa belum bersedia, banyakkan buat solat taubat dan selalu baca belog or buku berkaitan umrah.. Lama kelamaan mesti hangpa rasa teruja dan tak sabar nak p sana.. Percayalah, tak payah nak tunggu tua baru nak sampai seru.. Rugi rugi sangat..sebab kita tak tau usia kita sampai mana.. Jika ada kemampuan pergi la ke sana... 

Kat Bukit Kasih Sayang yooo


Sempena kedatangan Ramadhan tak lama lagi, aku kena bermula semula.. Selain beribadat, masa nie untuk belajar makan secara sederhana.. Kena kuatkan semangat tahan godaan menu berbuka.. Fuhhhh...  Cik BonBon, kena gali lagi dalam dalam cari semangat..!! InsyaAllah, aku akan rajin berbelong untuk share perjalanan aku.. Aku lakukan ini untuk diriku, bila aku berbelog baru aku semangat sikit nak menjalankan misi ku ini.. Hangpa semua y gorjes sekali, mohon doakan aku berjaya ya..!! 

Aku tak mo MOK MOK lagi..!



0 comments:

Post a Comment