Saturday, 13 September 2014

JK1M ~ Transformasi Bermula


Salam semua...

Dah lama tak bersiaran kan kan kan.. Well, sapa penah dengar pasal JK1M (Jom Kurus 1 Malaysia)?? Ni program kuruskan berat badan di bawah Kevin Zahri.. Ala, yang femes tuuuu... Guess what...?? Aku masuk kali ni..wakakakaka... Op coz masuk sebagai perserta, takkan sebagai trainer... hohoho

Terketar gak la tangan aku nak hulur rm300.. Mahalnyaaaaaa... Sambil transfer duit, aku pura-pura pejam sebelah mata fikir ia untuk benda yang baik... Mesti hangpa nak tau kenapa aku masuk JK1M kan? Padahal aku bukan tak penah turunkan berat badan sebelum nie... 

Ceritanya begini, sejak aku bekerja, berat aku naik sampai 15kg.. Aku tak penah segemuk begini..Lagi gemuk dari masa aku mula-mula nak turun berat dulu.. Hangpa bayangkan, keje duduk 12 jam sambil jawab call.. Nak p yakyak pun depa berkira.. Nak jalan p sekitar ofis tak boleh, karang tiba2 call masuk jenuh memecut.. Ditambah pulak dengan stress level agak tinggi dan masalah personal aku nih.. Akibatnya motivasi nak turunkan berat badan memang sangat2 rendah..   Paling lama tahan seminggu ja, pastu ke lautan hindi.. 

Aku dah tak mampu jadi berdisplin seperti dulu.. Aku perlukan support group.. Mungkin ini yang aku perlukan untuk kasi extra push.. Ada salah sorg mambe aku, aku namakan dia sebagai "K". K masuk sejak JK1M musim 1 lagi.. Hingga sekarang dia dapat turunkan sebagai 30kg.. Banyakkan...!!! Sekarang dia nampak slim dan gojes yahamat.. Dia tersangat galakkan aku masuk kerana katanya bila dalam "mode competition" kita akan jadi semangat.. Dia pun macam aku susah nak kekalkan motivasi jika buat sorang2.. Selain itu, dia dapat kawan-kawan baru yang sekapal.. Bila habis JK1M, depa still jumpa buat aktiviti sihat sesama.. 

Sebenarnya sejak JK1M musim pertama keluar, aku dah terasa nak daftar tapi tiba-tiba time tu la nak kena bayar hutang study secara lum-sup.. Memang sengkek habis la.. Then masa musim ke dua pulak nak  p umrah (Alhammdulillah).. Sekarang musim ke tiga baru leh masuk itu pun jenuh gak la mengorek tabung ayam..hoho.. Well, lebih baik labur untuk program macam ni dari labur masuk pusat perlangsingan badan yang sah-sah penipu tarbus... 

Hari ni hari pertama perjumpaan.. Wahhhh aku sangat nebess..dug dap dug dap.. Habis la mau kena dera jab g.. Almaklum la dah lama tak senam.. Memang stamina drop gila canbury.. Apa-apa pun kali ni aku kena pulun betul betul.. Kena study balik kitab-kitab lama yang dah berhabuk tu... Dan yang pasti, hangpa akan perasan aku rajin post kt blog nanti... hahahaha...

C u guys sooooonnnn... 


0 comments:

Post a Comment