Wednesday, 5 August 2015

Baju Goal



Assalamualaikum.. 

Salah satu cara untuk menaikan motivasi untuk kurus ialah kita kena ada Baju Goal.. erkk..bunyi macam pelik.. Seolah-olah bunyi macam baju utk penjaga goal bola lak.. huhu.. Takpa la, asalkan hangpa faham.. Tujuan ada baju ni adalah supaya baju ni sentiasa mengingatkan kita untuk sentiasa berada di landasan yang betul.. Nak-nak masa kita rasa down dan nak makan aiskrem, bila lihat baju tu kita akan jadi up balik semangat.. Terus lompat bintang.. huhu.. 

Aku malas nak beli baju baru, maka aku pun selongkar almari cari baju-baju lama.. Maka terjumpalah aku dengan baju ni.. 


Ini baju kurung moden kalu tak silap aku la..

Amacam lawa tak????

Tak silap aku, baju ni dibeli kira-kira 9 tahun lalu.... lama siot... Percaya atau tidak aku tak penah pakai pun baju ni..Siap ada tag lagi tauuuu... Kisahnya aku beli baju ni untuk dipakai semasa dinner utk final year student .. Apa tah nama dinner tu.. Lupa lak aku.. Gigih aku merayu kt mama minta sponser baju..Usung sana sini cari baju...Baju ni size L.. Masa ni berat aku dalam 60++..Kiranya, aku masih slim ...hehehe

 Ironinya masa malam dinner tu aku pakai baju lain..Sebabnya kengkawan aku kata baju ni nampak kusam..Akhirnya aku pakai baju bling-bling mama.. muahahahaha.. Terperuk la baju ni dalam simpanan aku..Dah jadi pekasam.. Oleh kerana baju ni agak mengikut shape badan.. Aku rasa segan nak pakai.. hehehe.. Zaman kt U dulu aku jenis tak yakin dgn body sendiri.. Aku tak gemuk tapi aku rasa gemuk, mungkin kerana kengkawan aku semua kurus melidi.. Pstt.. jangan bagitau mama, kalau mama tau nanti dia kecik hati yang aku tak penah pakai baju ni.. Bila dah bambam macam ni memang sah-sah la aku tak muat dah... 

Baju ni aku sangkut tepi katil supaya aku boleh tengok tiap hari..  Aku berazam nak pakai  utk raya tahun depan.. InsyaAllah.. tak payah beli baju baru lagi.. Yeahhh...!!


0 comments:

Post a Comment